Holland International Bluesfestival voor tweede keer verplaatst
AlgemeenGROLLOO – Het Holland International Blues Festival is opnieuw uitgesteld. Het bluesfestival zou worden gehouden op 10, 11 en 12 juni in Grolloo.
Grote evenementen zijn in Drenthe tot 1 juni verboden. De organisatie vindt het echter niet verantwoord om 15.000 mensen in een tent samen te brengen. Ook is het lastig om het programma rond te krijgen, omdat veel Amerikaanse artiesten nu de oversteek naar Europa niet willen maken. Omdat het evenement in juni plaats zou vinden komt het niet in aanmerking voor de garantieregeling voor de evenementenbranche. Volgens het kabinet zo het vanuit corona-optiek redelijk verantwoord zijn om vanaf 1 juli weer evenementen te organiseren. Mochten de evenementen alsnog worden afgeblazen, dan kunnen organisatoren terugvallen op het Garantiefonds waar 300 miljoen inzit. De gemaakte kosten van Het Holland International Bluesfestival werden vorig jaar nog gedekt door de verzekering. Een verzekering voor dit jaar was niet mogelijk. De organisatie zou als ze iets gepland hadden zelf voor de kosten opdraaien. De geboekte artiesten als John Fogerty, Peter Frampton, Beth Hart en Danny Vera en Waylon & The Blizzards worden ook opgenomen in de programmering van 2022.



