Drents Energieloket blijft zich inzetten voor verduurzaming
AlgemeenREGIO - Ook de komende vier jaar helpt het Drents Energieloket woningeigenaren in Drenthe bij verduurzaming. Vandaag tekenden vertegenwoordigers van alle Drentse gemeenten, de provincie Drenthe en de Natuur en Milieufederatie Drenthe de geactualiseerde samenwerkingsovereenkomst voor het Drents Energieloket.
Het Drents Energieloket is het onafhankelijke energieloket van de Drentse gemeenten. Al ruim vijf jaar helpt het loket Drenten op weg om hun huis te verduurzamen. Meer dan 175.000 keer hebben mensen het loket weten te vinden via de website en bijna 10.000 mensen bezochten een bijeenkomst van het Drents Energieloket. Inmiddels heeft meer dan 10 procent van de woningeigenaren contact gehad met de helpdesk.
,,In de afgelopen jaren heb ik een grote verscheidenheid aan acties gezien vanuit het Drents Energieloket om zoveel mogelijk inwoners te helpen op een laagdrempelige manier hun woning te verduurzamen. Enkele hoogtepunten zijn de inzet van energiecoaches, inspirerende bijeenkomsten en het loket op wielen - met daaraan gekoppeld het enorme bereik van het loket. Het Drents Energieloket vervult een belangrijke rol binnen de energietransitie in Drenthe”, aldus Erjen Derks, wethouder in Midden-Drenthe namens de Drentse gemeenten.
Met de ondertekening van de geactualiseerde samenwerkingsovereenkomst kan het Drents Energieloket bewoners blijven ontzorgen met het verduurzamen op weg naar energieneutraal wonen. Wie ook aan de slag wil met energiebesparing, kan contact opnemen met het loket via www.drentsenergieloket.nl.



