C+B Museum opent haar deuren weer voor publiek

Algemeen

GROLLOO - Ook voor het C+B Museum in Grolloo zijn de versoepelingen van de coronamaatregelen positief. Afgelopen weekend zijn de eerste bezoekers weer welkom geheten. 

,,We werken sowieso de eerste tijd nog op afspraak, want vanwege de 1,5 meter afstand kunnen we niet meer dan twintig bezoekers tegelijk kwijt in ons museum’’, zegt Fred Lubbers, die desondanks wel blij is dat het museum weer open is voor bezoekers. ,,De bezoekersstroom is wat dat betreft ook best snel weer op gang gekomen, je merkt duidelijk dat mensen weer blij zijn om ons te bezoeken. En je hebt natuurlijk diverse mensen die hun bezoek uitgesteld hadden of net van plan waren om langs te komen toen we weer verplicht dicht moesten.’’ 

De jubileumexpositie ‘80 jaar Muskee’ met beelden, voorwerpen, zo’n 40 geluids- en beeldfragmenten waarin Nederlands bekendste blueszanger spreekt over zijn allerjongste jaren, de schooltijd, het voetbal, liefde voor dieren, Grolloo, groupies, logees, een ‘belevingstour’ door het museum, maar ook tot nu toe veel onbekend gebleven materiaal loopt overigens boven verwachting. ,,We zitten nu op bijna 5.000 bezoekers en dat is voor ons doen echt veel. Maar ik durf ook wel te beweren dat we momenteel de mooiste tentoonstelling hebben in de tien jaar dat we nu bestaan. Zo blijkt maar dat muziek iets is wat altijd beklijft: er zijn altijd liefhebbers van deze muziek te vinden.’’ 

Het C+B Museum is ook de komende weken elke zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur geopend. ,,Een afspraak moet nog wel gewoon. Vanaf maart gaan we dan ook op vrijdag open en richting de zomer steeds meer dagen.’’