De deelnemers van het koppeltoernooi van Pluvero in Rolde.
De deelnemers van het koppeltoernooi van Pluvero in Rolde. (Eigen foto)

Badmintonners uit verschillende plaatsen aan elkaar gekoppeld

Algemeen

ROLDE - Badmintonclub Pluvero uit Rolde heeft dinsdag haar traditionele koppeltoernooi gehouden. 

Bij het koppeltoernooi worden alleen dubbels gespeeld, waarbij spelers van diverse verenigingen aan elkaar gekoppeld worden. Ook werd voor het eerst genderneutraal ingedeeld. Dat leverde mooie wedstrijden op, maar ook verwarrende, want men kende elkaars kracht, techniek en spelwijze niet. Toch waren er ruim 30 spelers uit Borger, Assen, Annen en Rolde op deze dinsdagavond in Mfc De Boerhoorn bijeen die de uitdaging met elkaar aangingen. Door late afzegging van enkele spelers moest er ingevallen worden; dit leidde voor sommige badmintonners tot tweeëneenhalf uur aaneengesloten op de baan. Verhitte hoofden en lijven waren het gevolg.

Tijdens de nazit werd lekker gesnoept van de hapjes, die gesponsord waren door Poeisz Rolde, net als de prijzen voor de winnaars. Dat waren Reinaud Schreur, Cas Gnootens en Theja Pruys. Zij prezen de goede organisatie en de gezellige ambiance.