Pannakooi in Gieten wordt heropend

Algemeen

GIETEN - De pannakooi aan de Oelenboom in Gieten wordt op woensdag 8 juni heropend. 

De heropening wordt gerealiseerd door het jongerenwerk van Impuls Welzijn in de gemeente Aa en Hunze samen met Team Sport Aa en Hunze en het Jeugdfonds Sport & Cultuur. ,,We willen van de pannakooi weer een aantrekkelijke plek maken waar jeugd kan sporten en ontmoeten. Sinds de pannakooi er staat, is er eigenlijk weinig gebruik van gemaakt door de jeugd. Dat kwam mede doordat jongeren van buitenaf met auto’s op het terrein gingen staan, terwijl de kooi bedoeld is voor de jeugd uit Gieten en omstreken’’, vertelt jongerenwerker Willem Hilberts. 

Om de pannakooi weer aantrekkelijk te maken voor de jeugd is het terrein autoluw gemaakt, er is een basketbalpaal geplaatst en meer groen aangeplant. ,,Met minimale middelen geef je het zo toch weer een betere uitstraling. De heropening is bedoeld als katalysator om weer meer jeugd naar de kooi te trekken en daarom hebben we een rondje langs de scholen gemaakt om de jeugd uit te nodigen voor de heropening.’’ Tijdens de middag, van 15.00 tot 17.30 uur, zullen een pannaspeler en een freestyler hun kunsten vertonen en worden onderlinge wedstrijdjes gespeeld.